משרד החינוך

המזכירות הפדגוגית

התחדשות הלמידה בחט"ע - נתיב שותפי פיתוח

נתיב מורים שותפי פיתוח בלימודי יסוד, מזמין את המורים לבנות תכנית הוראה, למידה והערכה חדשנית המבוססת על תכנית הלימודים של תחום הדעת, אבל ייחודית לבית הספר, ושונה מהנתיבים שהוצעו על ידי משרד החינוך - שיש בה חשיבה אחרת ולמידה אחרת. הנתיב מבוסס על הידע והניסיון שנצברו בתכניות תמ"ר, חלוצי הערכה וסחל"ב, אבל השאיפה היא לפרוץ דרכים חדשות. 
 

ייחודו של הנתיב בכך שהמורה היא הכוח המוביל את עיצובו. הוא מְזַמֵּן ארגון מחדש של הלמידה, ובכך יוצר מרחב אוטונומי לבית הספר ולמורים ומאפשר להם בחירה והזדמנויות להביא לידי ביטוי יצירתיות ויזמות ולממש את חזון בית הספר ורוחו. בית הספר יגבש קבוצת איכות של מורים, שיהוו מודל לפיתוח תרבות בית ספרית, המבוססת על גיוון בדרכי הוראה, למידה והערכה, והמשלבת פיתוח חשיבה מסדר גבוה במגוון פרקטיקות.

 

צוותים המעוניינים לקחת חלק בנתיב שותפי פיתוח וליצור בעצמם את תכנית הלימודים לפיה ילמדו במהלך תשפ"ג (ותשפ"ד) מוזמנים למלא את השאלון ובמקביל ליצור קשר עם המדריך האחראי על תחום הדעת שלכם: 

 

אזרחות: נעמה סורקיס קוניץ   naamask@gmail.com  או:    תמיר לוי סבג    -  levyt10@walla.co.il

 

היסטוריה (ממלכתי) : יובל קוברסקי   -   ykovarsky@gmail.com

 

היסטוריה (חמ"ד) : רחלי שיינר - rachelish161@gmail.com

 

ספרות (ממלכתי): ורד ביאלר-פרידמן   -   vered.bialerfrydman@gmail.com

 

ספרות (חמ"ד) : מירי זנודה  -  mirizenouda@gmail.com

 

תנ"ך (ממלכתי): חגית לשם  -  leshemhagith@gmail.com

 

תנ"ך (חמ"ד) יפעת מור - yifatmr@gmail.com

 

מחשבת ישראל (חמ"ד) ד"ר חנה ריקלין  -  hanariklin@gmail.com

 

תושבע"פ (חמ"ד) תרצה ליפשיץ - tirlif@gmail.com

 

כל השאר יכולים לפנות למרכז הנתיב - ד"ר יניב מסינגר  -   yaniv.messinger@mail.huji.ac.il

 

* שימו לב כי לו"ז ההגשה עודכן והוא:

הגשת טופס הצטרפות מינהלי - עד יום רביעי, ט"ז בסיון, 15/6/22

 

יום שלישי, כ"ט סיון, 28/6/22 - יום הדרכה בזום - חובה למורים שרוצים להצטרף לנתיב (ואין להם ניסיון קודם בתמ"ר או חלוצי הערכה).

 

הגשת טופס הצטרפות פדגוגי - עד יום חמישי, כ"ב תמוז, 21/7/22

 

באפשרותכם לצרף קבצים באמצעות הכפתורים המופיעים בסוף השאלון.

 

* השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם בית הספר

סמל מוסד (6 ספרות)

כתובת דוא"ל של בית הספר

טלפון בית הספר

מחוז

מחוז

שם מנהל/מנהלת בית הספר

שם איש/אשת קשר מטעם בית הספר

תפקידו/ה של איש/אשת הקשר

דוא"ל איש/אשת קשר

טלפון איש/אשת קשר

שם המורה המועמד להוביל את התכנית בבית הספר (אם שונה מאיש הקשר)

מספר כיתות י' צפויות לתשפ"ג

מספר מורים מתחומי המח"ר (מורשת, חברה ורוח) המלמדים בבית הספר בתשפ"ג

האם בית הספר הפעיל תכניות ייחודיות בשנים האחרונות (כדוגמת תמ"ר, חלוצי הערכה, סחל"ב)? נא פרטו בקצרה, וציינו באיזה תחום דעת ?

שם המדריך/מדריכה המלווה את בית הספר :

שמות המורים המועמדים ללמד בנתיב זה בבית הספר :

אנא פרטו: מדוע חשוב לכם ללמד בצורה שונה מזו המוצעת בנתיב התחדשות הלמידה ובנתיב גלישת רוח?

שימו לב לנקודות הבאות:

 

1. מטרתן של השאלות בחלק זה כפולה: ראשית, לוודא שהתכנית המוצעת מגובשת דיה; ושנית, לאפשר לצוות הנתיב להעריך את מידת הייחודיות שלה ביחס לתכניות הלימודים המתאפשרות במסגרת שני הנתיבים האחרים.

 

 

2. הלימודים בנתיב חייבים להתפרש על פני שלוש מחציות לפחות, מתוך הארבע, בכיתות י'-יא'.

 

 

3. אם במרכזה של תכנית הלימודים שאתם מציעים מצויה עבודת חקר, בית הספר יידרש להוסיף לכיתות הלומדות בתכנית שעת לימודים בתחום הדעת. אם התכנית אינה מבוססת חקר, הוספת שעה נוספת עדיין מומלצת.
 

 

4. המדריך המלווה עשוי לבקש מכם למלא את התשובות לשאלות הבאות בקובץ וורד שיסופק לכם במקום בחלוניות להלן. במקרה כזה, לחצו על הכפתור בתחתית הטופס להעלאת הקובץ המלא.

 

אנא פרטו: מהו רציונל התכנית? שימו דגש על הרקע הדיסציפלינארי והפדגוגי (כ-10 שורות).

ציינו שלוש מטרות אופרטיביות של התכנית :

פרטו את נושאי הלימוד - תכנים שנבחרו בהיקף של 75% מתכנית הלימודים בתחום הדעת ותכנים נוספים, אם יש:

תארו את מהלך הלימודים לאורך כיתות י'-י"א: מהו סדר העניינים וכיצד הם מתחברים זה לזה? האם ישנם צמתים בהם נתקלים מחדש בנושא שכבר נלמד ומואר עתה באור חדש? האם יש נושא שיש בו הרחבה, העמקה, הסתכלות מזווית אחרת?

תארו את דרך או דרכי ההוראה הייחודיות שבחרתם ללמד בהן.

תארו את דרכי ההערכה - הייחודיות והמקובלות יותר - שבהם תשתמשו. חובה לכלול לפחות שלושה אירועי הערכה, מתוכם לפחות מבחן אחד (יש לצרף קובץ עם דוגמאות להוראות לתלמיד + מחוון לאחד מאירועי ההערכה לבחירתכם). האירועים הנוספים כפופים לאישור ע"י המדריך המלווה בהמשך.

אנא פרטו את כל אירועי ההערכה המרכיבים את הציון הסופי ואת משקלם בציון (סה"כ 100%).

האם בתכנית כלולים שלבי לימוד המכינים את התלמידות והתלמידים לכתיבת העבודה המסכמת - בדגם הרב-תחומי או בדגם הבין-תחומי - בשנת לימודיהם האחרונה? אם כן, מהם?

אנא צרפו קובץ המתאר את מיומנויות הלמידה שיקבלו מענה בתהליכי ההוראה-למידה וכיצד יוערכו.

אנא התייחסו בקובץ אל: מיומנויות גנריות כלליות: קוגניטיביות, תוך אישיות ובין אישיות מיומנויות גנריות ספציפיות מיומנויות דיסציפלינריות אירועי הערכה

תארו את מאפייני הכיתות המיועדות ללמוד את התכנית והתלמידים הלומדים בהן. באיזה אופן מותאמת התכנית למאפיינים הללו ?

מהו, לדעתכם, הערך המוסף של התכנית עבור התלמידות והתלמידים ועבור המורות והמורים?

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

קובץ

גודל קובץ מירבי: 5MB
סיומות קובץ מותרות: csv,txt,gif,bmp,Doc,Docx,pdf,xls,xlsx,ppt,pptx,tiff,png,jpg,tif

One file only.
מוגבל ל 10 MB.
סוגים מותרים: csv, txt, gif, bmp, doc, docx, pdf, xls, xlsx, ppt, pptx, tiff, png, jpg, tif.

Leave this field blank