משרד הבריאות

שאלון לצרכני שירות בנושא נגישות בתהליך טיפול

שלום רב

במסגרת פרויקט בתחום של שוויון ונגישות, אנו רוצים לבחון את הצרכים של מקבלי ומקבלות השירות השונים בתחום הנגישות בתהליך של הטיפול הרפואי, החל מהשלב של זימון התור ועד סיום הביקור במרפאה.

נשמח אם תסייעו לנו במענה על מספר שאלות. המענה צריך להיות בהתאם לניסיון ולחוויה האישית שלכם. התשובות יעזרו לנו לבנות מערכת לזיהוי צרכים הקשורים לנגישות עבור המטופלים ועבור נותני השירות.

השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד לשני המינים.

 

יעל ניסן, יהודה מירון ועידית שמלה
 

קביעת תורים

1. לאיזו קופת חולים אתה שייך?

2. באיזה אופן אתה קובע תור לרופא בסניף של קופת חולים (לא רופא עצמאי שנותן שירות לקופת חולים)? (ניתן לסמן יותר מתשובה אחת)

3. נניח שכעת ברצונך לקבוע תור לרופא משפחה שאינך מכיר, במרפאה שאינך מכיר.

א. מה תרצה לדעת על המרפאה, על ההגעה למרפאה, על מבנה המרפאה ועל חדר הרופא?

ב. מה תרצה לברר בנוגע לשירות הניתן על ידי הרופא ושירותי המזכירות (למשל במקרה ואני מתקשה לראות, מתקשה לשמוע, מתקשה להבין וכדומה), כדי לדעת אם השירות נגיש עבורך?

ג. נניח שכעת ברצונך לקבוע תור, לראשונה, לרופא שיניים במרפאה שאינך מכיר. האם תזדקק להתאמות אחרות מאלו שתיארת בשאלה הקודמת?

מהן ההתאמות?

ד.נניח שברצונך לקבוע תור, לראשונה, לרופאת נשים במרפאה שאינך מכירה. האם תזדקקי להתאמות אחרות מאלו שתיארת בשאלה הקודמת?

מהן ההתאמות הנוספות?

נגישות השירות במרפאה.

לפי חוק, על מקומות שירות להציע התאמות מיוחדות עבור אנשים עם מוגבלות. סמן אלו התאמות נחוצות לך (ניתן לסמן יותר מתשובה אחת):

4. מפגש הטיפול

הטבלה הבאה מתארת דברים שאנשים זקוקים להם במפגש הטיפולי עם הרופא.

סמן בטור השמאלי אם ההתאמה נחוצה לך. במידה וההתאמה איננה מפורטת באופן מספק, נשמח אם תוכל לפרט על כך בשאלה הבאה.

 

האם ההתאמה נחוצה לי במפגש עם הרופא?

כןלא
א. מערכת שמע כגון אוזניות FM או לולאת השראה
ב. מתורגמן לשפת הסימנים
ג. תקשורת עם הרופא בעזרת כתיבה
ד. ליווי אנושי נוסף מבן משפחה או איש צוות אחר
ה. היעזרות בחיית שירות
ו. נגישות מלאה לאדם שמתנייד בכיסא גלגלים
ז. ציוד נגיש כגון מנוף או מיטה מתכווננת

אם יש מה להוסיף, משהו שדילגנו עליו, או דבר מה שלא היה מספיק ברור או מוכר - נשמח אם תשתף אותנו:

Leave this field blank